Fără promovare online, afacerea ta nu își va atinge potențialul maxim.

promovare online

Astăzi peste jumătate din populația lumii este online, într-un fel sau altul, iar în Europa 3 din 4 persoane petrec mai mult de 30 de ore pe lună pe internet.

În 2015 cifra totală a vânzărilor online a fost de peste 180 miliarde de Euro. Aproape o treime din timpul petrecut pe internet este pe rețele de socializare.

Citind aceste cifre cred că ți-ai dat seama de potențialul uriaș pe care îl reprezintă internetul pentru dezvoltarea unei afaceri.

Cum ajută promovarea online.

Să presupunem că ai un laborator de cofetărie și patiserie, dotat la standardele cele mai înalte, ai personal calificat și cu multă experiență și ai si câțiva clienți.

Aceștia sunt în general clienți fideli, care au aflat de tine de la prieteni care au fost clienții tăi. De altfel, majoritatea clienților tăi vin din recomandările clienților tăi, care au fost mulțumiți de ceea ce le-ai oferit.

Afacerea merge acceptabil dar este loc de mai bine. Cum ai putea să faci ca afacerea ta sa crească, să se dezvolte?

Soluția este la îndemâna ta și se numește promovare online. Poate ca te sperie puțin gândul de a te aventura pe cărările necunoscute ale internetului. Ai auzit că pentru promovarea online este nevoie de o întreagă echipă de specialiști în marketing, de tehnicieni și asta te-a ținut departe de aceasta idee.

Adevărul este că tehnologia a devenit foarte accesibilă, dar si foarte ieftină. Multe dintre instrumentele prezentate în aceste articole sunt gratuite, iar informații despre cum sa le folosești se găsesc peste tot pe internet.

Tot ce trebuie sa faci este sa cauți, să studiezi și sa aplici. Marea problemă este că acest proces necesita un mare consum de timp, iar daca ai o afacere timpul este deja foarte bine împărțit pentru administrarea afacerii.

Am sintetizat aceste informații și le-am dat o formă care le face foarte ușor de aplicat astfel că dacă vei aloca în fiecare zi o oră acestei activități vei putea obține rezultate surprinzător de bune.

Așadar, sa revenim la exemplul nostru. Chiar dacă nu ai un site și nu ai scris niciodată articole pe blog, ai putea începe cu promovarea pe rețelele de socializare. Probabil că ai deja un cont personal de Facebook pe care din când în când postezi poze din concediu, de la evenimentele importante care au loc în familia ta iar uneori faci comentarii la postările prietenilor.

Dacă te descurci cu aceste lucruri, atunci poți să te descurci și să faci promovare online.

Pentru început gândește-te ce informații ai putea să le oferi celor care se încadrează în profilul clientului ideal. Ai putea să le oferi rețete de prăjituri dietetice, sfaturi utile sau mici trucuri care fac prepararea prăjiturilor mai ușoară.

Aceste sfaturi poți să le oferi sub forma unor articole pe blog sau sub forma unor postări pe Facebook.

Pentru început, dacă încă nu ești pregătit să îți creezi un blog, poți începe cu postările pe Facebook. Nu folosi pagina personală pentru asta. Trebuie să creezi o pagină specială pentru afacerea ta, deoarece asta inspiră încredere și profesionalism.Promovare Facebook

Să faci o pagină pe Facebook este foarte simplu. Din contul tău personal, poți să creezi o pagină pentru afacerea ta. E la fel de simplu ca și crearea unui cont de Facebook.

Fă o descriere interesantă pentru afacerea ta, pune o poză de profil și un cover, iar apoi publică prima ta postare. Poți seta o audiență specifică pentru pagina. Ar trebui să fie formată din persoane interesate de produsele sau serviciile tale.

Dacă setezi o anumită audiență mesajul tău va ajunge doar la acei utilizatori de Facebook care se interesează de ceea ce oferi tu.

Dacă vrei să aduni repede fani pentru noua ta pagină de business, poți să faci o campanie de promovare plătită. Acest tip de promovare poate să îți aducă o mulțime de vizualizări și de aprecieri într-un timp foarte scurt la un preț mai mult decât convenabil.

Acum, că totul e pregătit, începe să postezi. Postează cât de des poți. Ideal ar fi să postezi de 3-4 ori pe zi.

Algoritmii actuali de afișare a postărilor permit ca postarea ta să fie văzută de aproximativ 10% dintre cei care te urmăresc. Astfel dacă ai 2000 de fani, postarea ta va fi văzută de cel mult 200 dintre  ei.

Pentru a face ca mesajul tău să ajungă la cât mai mulți dintre fani, poți folosi opțiunea „boost post”. Această opțiune, în schimbul câtorva lei, fac ca postarea să fie afișată la mult mai mulți oameni din audiența ta, într-un timp foarte scurt.

Acesta este doar un prim pas din ceea ce înseamnă promovare online.

Despre campaniile de promovare prin Google AdWords puteți citi aici și aici.

În săptămânile următoare vom reveni cu noi articole care să te ajute să înțelegi ce înseamnă promovarea online.

Dacă ți-a plăcut articolul lasă un comentariu și distribuie-l și prietenilor tăi.

Descarca Raportul Gatuit

Raport gratuit îți va arăta pas cu pas cum să creezi să să configurezi un cont Google Analytics

Mulțumim! Urmărește căsuța de email pentru că în curând vei primi materialul promis.