Site-urile actuale au devenit o adevărată colecție de fișiere multimedia: fotografii, videoclipuri și muzică ceea ce face ca optimizarea imaginilor să fie o necesitate. Volumul de date transferat prin rețea atunci când accesăm un site este din ce în ce mai mare.

Cu toate că viteza de transfer în internet a crescut foarte mult, este nevoie ca aceste fișiere multimedia să fie optimizate în așa fel încât să poată fi transferate prin rețea într-un timp foarte scurt.

În acest articol ne vom ocupa de optimizarea imaginilor folosite la construirea unui website, atât în ceea ce privește viteza de încărcare cât și din punct de vedere SEO (Search Engine Optimization).

Imaginile realizate cu camerele actuale au rezoluții impresionante, rezultând dimensiuni ale fișierelor imagine destul de consistente.

Ce înseamnă optimizarea imaginilor pentru web?

Pentru majoritatea imaginilor folosite la realizarea unui site, nu este nevoie de o rezoluție atât de mare și nici de o calitate deosebită.

Pentru construcția website-urilor se folosesc de regulă imagini în format png sau jpeg (comprimate la o calitate medie) la rezoluția de care este nevoie pentru o afișare optimă.

De exemplu daca folosiți o fotografie de produs în cadrul unui magazin online nu are sens să folosiți imagini la rezoluții de 1800x1200 pentru că ele vor fi afișate la rezoluții de maximum 800x600 pixeli.

Dacă nu este nevoie de imagini cu fundal transparent este indicat sa folosiți formatul jpeg.

Pentru comprimarea imaginilor poate fi Adobe Photoshop, dar exista și instrumente gratuite cum ar fi: Pixlr sau Image Optimizer.

Pentru ca imaginile să poată fi indexate de către motoarele de căutare, trebuie să le atribui titluri care să conțină cuvinte cheie relevante pentru site-ul tău.

De exemplu dacă ai un site de gastronomie nu vei lăsa titlul de forma DSC_001876 ci va trebui să aibă de exemplu titlul „Friptura de pui”.

Atributele ALT au de asemenea o mare importanță pentru buna indexare a imaginilor. Informațiile cuprinse în atributul ALT sunt afișate atunci când imaginea nu poate fi afișată din diverse motive. Folosiți cuvinte care sa descrie imaginea și încercați ca acestea să fie unice pentru fiecare imagine.

În atributul caption poate fi adăugata o scurtă descriere a imaginii care trebuie să fie, de asemenea unică. Revenind la exemplul de mai sus, aceasta poate fi de forma: „Friptură de pui la cuptor cu legume”.

Folosiți din plin aceste atribute pentru că ajuta foarte mult la indexare și implicit la atragerea de trafic pe site.

Optimizarea imaginilor va face ca site-ul tău să se încarce mai rapid și va fi mult mai bine indexat de către motoarele de căutare.

Descarca Raportul Gatuit

Raport gratuit îți va arăta pas cu pas cum să creezi să să configurezi un cont Google Analytics

Mulțumim! Urmărește căsuța de email pentru că în curând vei primi materialul promis.