Poate ai auzit și tu că pentru a face marketing online ai nevoie de bani. Vestea bună e că și dacă nu ai bani pentru marketing, poți o mulțime de lucruri care nu te costă nimic.

Măsoară înainte de a acționa.

Înainte de a începe o campanie de marketing, asigură-te ca o poți măsura. O campanie de marketing online căreia nu poți să îi măsori rezultatele, este o risipă de bani.

Google AnalyticsGoogle Analytics este o unealtă gratuită care poate fi folosită cu succes pentru măsurarea campaniilor de marketing.

Este o unealtă gratuită care îți oferă o mulțime de date și rapoarte despre vizitele și vizitatorii site-ului tău.

Dacă nu ești familiarizat cu Google Analytics, la Centrul de ajutor Google Analytics găsești informații care te vor ajuta să înțelegi ce face și cum se utilizează această unealtă.

Traficul de la motoarele de căutare convertește.

Mai mulți vizitatori pe site înseamnă mai mulți potențiali clienți. Una din căile prin care poți să atragi mai mult trafic pe site este optimizarea pentru motoarele de căutare.

Google, Bing sau Yahoo au zilnic milioane, dacă nu miliarde de vizitatori care căută ceva. De ce să nu le oferi chiar tu acestora ceea ce caută?

Înainte de a începe optimizarea unui site trebuie să știi câteva lucruri.

  • Sunt doua aspecte principale care vor influența cantitatea de trafic atrasă de site-ul tău:
  • Link-uri. Cu cât vei avea mai multe de la site-uri cu autoritate, cu atât mai mult va crește și autoritatea site-ului tău. Gândește-te la link-uri ca și cum ar fi voturi. Cu cât ai mai multe cu atât te vei poziționa mai bine în fața competitorilor.
  • Codul. Dacă motoarele de căutare vor putea sa descifreze greu codul website-ului, va fi foarte greu să-i indexeze conținutul. Este foarte important ca site-ul sa conțină cod curat, ușor de citit.
  • Nu complica lucrurile – nu este un lucru rău să ai un site care arata bine, dar ferește-te să adaugi chestii inutile și mai ales să nu folosești niciodată cod bazat pe flash, pentru că nu poate fi indexat de motoarele de căutare.
  • Conținutul e rege – trebuie sa ai conținut (text) de buna calitate pe site. Dacă ai un site despre diete, atunci cuvântul dietă și alte cuvinte care au legătura cu el trebuie sa apară în mod natural în conținut.

Scrie conținutul pentru vizitatori și nu  pentru motoarele de căutare.

  • Prima pagină contează – dacă vrei să obții trafic organic din motoarele de căutare, trebuie sa ajungi pe prima pagină. Paginile 2, 3, sau 4 nu aduc foarte mult trafic.
  • Long Tail Keyword – Folosește ca și cuvinte cheie fraze formate din mai multe cuvinte, care descriu cât mai bine ceea ce caută vizitatorii.

Acum că știi câte ceva despre motoarele de căutare, dacă vrei să atragi mai mult trafic pe blog citește articolul Cum să-ți optimizezi blogul pentru motoarele de căutare.

Email Marketingul nu este spam.

Email MarketingIndiferent de tipul website-ului, ar trebui să colectați adrese de email. Nu trebuie să-i constrângi să îți dea adresa de email, dar în cazul în care cumpără ceva asigură-te că lasă adresa de email.

Sau poți să le oferi ceva gratuit. Poți de exemplu să le oferi un ebook care să le ofere sfaturi utile legate de domeniul tău de activitate.

După ce ai adunat câteva adrese de email, poți începe să utilizezi servicii cum ar fi Mail Chimp pentru a le trimite periodic newsletter-e cu oferte speciale, sfaturi sau recomandări.

Înainte de a începe, exista câteva lucruri pe care ar trebui să le știi despre email marketing.

  • Trimite email-uri numai celor care s-au înscris în lista ta. Dacă trimiți email-uri la adrese primite din alte surse, vor fi , cel mai probabil marcate ca spam.
  • Nu trimite prea multe email-uri. Dacă trimiți email-uri în fiecare zi, oamenii vor începe să le ignore. Trimite newsletter-e doar atunci când ai ceva de spus.

Fă-te auzit prin marketing online.

Internetul este un loc excelent pentru a-ți promova compania sau pentru a-ți crește notorietatea. Acest lucru va stimula traficul spre blogul tău, acționând după principiul bulgărelui de zăpadă.

Dacă vrei să abții notorietate pe internet, trebuie să urmezi câțiva pași.

  • Creează conținut interesant, deoarece e nevoie de ceva fierbinte pentru ca oamenii să vorbească despre tine. Publică știri interesante din domeniul tău sau organizează concursuri. Numai așa vei putea să obții notorietate în mediul online.
  • Vizează un public țintă care crezi că poate fi interesat de ceea ce scrii.
  • După ce ai ceva articole publicate și o anumită audiență, încearcă să contactezi alți bloggeri. Cel mai simplu este să le trimiți un email.
  • Construiește relații cu alți bloggeri și promovați-vă reciproc. Astfel vei putea face schimb de link-uri, sau poate chiar vei publica guest posturi pe alte bloguri.

Profită de Social Media.

Social MediaFolosește Social Media ca și canal de marketing online. Multe companii mari fac asta și câștigă o mulțime de bani.

Iată câteva sfaturi utile care te vor ajuta să transformi Social Media în canal de marketing eficient:

  • Profilul de Facebook personal poate fi folosit ca și vehicul de promovare pentru afacerea ta. Atunci când scrii un articol pe blog, postează-l și pe profilul tău de Facebook, pentru ca prietenii tăi să-l poată vedea.
  • Videoclipurile pot deveni virale pe rețelele de socializare. Poți crea tutoriale video, prezentări de produse sau scurte prezentări, pe care le poți posta pe Youtube sau Vimeo. Ai grijă ca aceste videoclipuri să conțină în descriere link-uri spre site-ul tău.
  • Forumurile de specialitate, și-au pierdut puțin din strălucirea de altădată, dar încă pot aduce trafic valoros. Răspunde la întrebările participanților pentru a-ți crește notorietatea ca expert într-un anumit domeniu. Nu uita să înserezi în răspunsuri link-uri spre site-ul tău.

Posibilitățile de promovare pe rețelele de social media sunt nelimitate. Trebuie doar să fii creativ și să părăsești „cușca” care te ține captiv.

Gânduri de final.

Scapă de mentalitatea că marketing online se poate face doar cu mulți bani. Poți să-ți promovezi compania chiar și fără bani.

Există nenumărate exemple de companii care au reușit să cucerească piața cu bani foarte puțini.

Așa că, nu-i asculta pe cei care îți spun că marketingul se poate face doar cu bugete mari. Întotdeauna există o mulțime de opțiuni.

 

Dacă ai găsit informatii utile in acest articol distribuie-l si prietenilor tai.

Descarca Raportul Gatuit

Raport gratuit îți va arăta pas cu pas cum să creezi să să configurezi un cont Google Analytics

Mulțumim! Urmărește căsuța de email pentru că în curând vei primi materialul promis.