Cum sa-ti transformi pasiunea intr-o afacere online

Să îți transformi pasiunea într-o afacere online profitabilă, să faci numai ceea ce îți place și să câștigi și bani, este poate visul fiecăruia dintre noi.

Numai că, lucrurile nu sunt chiar atât de simple.

Pasiunea și afacerile sunt două lucruri care nu prea au legătură unul cu altul. Pasiunea este făcută mai mult din plăcere și nu din dorința de a câștiga bani.

Ceea ce facem din pasiune devine pentru cei mai mulți dintre noi ceva firesc și ușor de făcut, iar pentru lucrurile simple și firești ne este greu să cerem bani.

Pe de altă parte, sufletul oricărei afaceri sunt banii, iar o afacere din care nu se câștigă bani rămâne pentru totdeauna un hobby.

În afaceri trebuie să dobândim tot timpul abilități noi, iar nouă nu prea ne place să adăugăm pasiunii noastre nimic.

Pasiunea este ceva foarte personal și de aceea atunci când vom primi un refuz îl vom interpreta ca și pe o respingere a noastră. Dar dacă te gândești să pornești o afacere vei avea parte de foarte multe refuzuri, iar dacă le vei lua ca pe ceva personal, mai devreme sau mai târziu, vei ceda.

Așa că, dacă vrei să pornești o afacere online bazată pe pasiunea ta, trebuie să ții cont de aceste incompatibilități și să încerci să le „netezești” cumva.

O abordare mult mai bună ar fi să ne folosim abilitățile pentru construirea unei afaceri profitabile, iar pasiunea să rămână o hrană pentru suflet.

Pornind de la pasiunea ta, poți totuși să pornești o afacere, dar trebuie să ții cont de cele scrise mai sus și să urmezi pașii descriși în continuare.

Evaluează ceea ce știi să faci și vezi cum poți sa oferi valoare celorlalți

Dacă vei porni cu gândul la ce ar trebui să faci pentru a câștiga bani, poate vei reuși, dar afacerea ta nu va fi una sănătoasă.

Gândește-te cum ai putea, folosindu-te de pasiunea ta sa oferi valoare altor oameni. Atunci când faci cuiva un serviciu, când înveți pe cineva să facă un anumit lucru sau chiar și când dai cuiva sfaturi, oferi valoare.

Pune-te în pielea clientului și gândește-te ce anume din ceea ce știi îl poate ajuta și cum ai putea să-i oferi acel lucru.

Nu te împiedica de ideea că ceea ce îi oferi este ceva banal. Așa ți se pare ție, pentru că tu cunoști acel lucru foarte bine, dar există mulți oameni care nici măcar nu s-au gândit la el, iar atunci când îl vor descoperi cu ajutorul tău, li se va părea ceva extraordinar.

Tot ce trebuie să faci este să găsești oameni potriviți pentru asta și să-i transformi în publicul tău, care te urmărește și te consideră un expert în domeniu.

Găsește o nișă destul de îngustă, dar profitabilă pentru o afacere online

Să presupunem că te ești pasionat de fotografie și te pricepi la asta. Ai studiat în legătură cu acest subiect, ai citit cărți, articole, poate ai participat la cursuri iar acum știi o grămadă de lucruri legate de fotografie.

Domeniul fotografiei este unul foarte vast și ar putea fi împărțit în mai multe subdomenii cum ar fi: fotografia de eveniment, fotografia utilitară, fotografia de studio, etc.

Ca expert în domeniul fotografiei ai putea sa pornești o afacere online prin care să oferi servicii fotografice, în unul sau mai multe din subdomeniile de mai sus, sau ai putea să îi înveți pe alți oameni să facă fotografii mai bune.

Oricum, nu poți să te adresezi tuturor celor interesați de domeniul fotografiei, așa  că va trebui sa găsești un subdomeniu, o nișă.

Fă puțină cercetare pe internet și vezi ce anume caută oamenii cel mai des legat de fotografie. Pentru asta Google oferă două instrumente gratuite foarte eficiente: Google Keyword Planner și Google Trends. Pentru a folosi Google Keyword Planner trebuie să ai un cont de Google AdWords valid.

Vei găsi o mulțime de combinații de cuvinte (cuvinte cheie) pe care oamenii le caută pe internet, legat de nișa pe care ai ales-o. Pe tine te interesează cuvintele cheie cu numărul cel mai mare de căutări din nișă, pentru că acolo vei găsi viitori tăi clienți.

Adresează-te unui public dintr-o nișă cât mai îngustă și cât mai profitabilă.

Documentează-te

Documentează-te în legătură cu domeniul ales și nu numai.

Chiar daca ești expert în domeniul ales, dacă vrei sa pornești o afacere, vei avea nevoie de să știi multe alte lucruri legate de marketing, promovare online, social media, poate chiar web design.

Găsești pe internet foarte multe resurse gratuite pe care le poți folosi pentru a studia orice domeniu.

Pornește din start cu ideea că vrei să dezvolți o afacere online din care să obții profit și nu un hobby.

Construiește-ți o comunitate

Vei avea nevoie de o modalitate prin care să te adresezi publicului tău. Cea mai bună modalitate pentru asta este să îți faci un blog unde să publici în mod regulat articole legate de domeniul ales.

După ce ai publicat pe blog câteva articole, poți să începi să aduni contacte. Construirea unei baze de date care să conțină adrese de email este cea mai bună metodă de ați crea un public fidel, cu care să fii în legătură permanentă.

Scrie un eBook sau înregistrează un video pe care să-l oferi cititorilor tăi în schimbul adresei de email. Acest material nu trebuie să fie ceva foarte sofisticat, dar trebuie să fie valoros.

Pentru colectarea adreselor de email există soluții gratuite, cum ar fi MailChimp, sau soluții plătite (GetResponse, Aweber, etc), care oferă o mulțime de facilități. Pentru început un cont gratuit pe MailChimp va fi suficient, iar atunci când baza ta de contacte va crește sau vei avea nevoie de alte facilități, vei putea să migrezi spre o altă soluție.

Pentru a aduce trafic pe blog distribuie articolele de pe blog în rețelele de socializare (Facebook, Twitter, G+).

La început, până când site-ul tău va deveni cunoscut, va trebui să promovezi articolele publicate. Pe Facebook, cu 10-20 de lei poți atrage vizitatori pe site, care să citească articolele tale și poate să lase adresa de email.

Continuă să scrii articole care să ofere valoare cititorilor. Ar fi bine să îți stabilești un calendar și să-l respecți. La început, ar fi bine să publici cel puțin 2 articole pe săptămână.

Între timp, ocupă-te de dezvoltarea unui produs sau serviciu pe care să îl oferi celor care te urmăresc. Primul produs ar trebui să fie unul destul de ieftin, să fie valoros și să îi facă pe cumpărători să aibă încredere în tine.

Acest produs va fi și un test care îți va arăta cât de interesați sunt oameni de ceea ce vrei tu să le vinzi.

Într-o afacere online trebuie să ceri feedback clienților tăi, să ții cont de părerea lor și să îmbunătățești produsul în permanență.

Acționează și perfecționează pe parcurs

Cea mai mare piedică, care îi face pe oameni să nu acționeze este frica. Frica de ridicol, frica de eșec sunt doar 2 exemple, care ne fac să rămânem la stadiul de proiect, fără a acționa.

Dacă știi că poți oferi valoare altor oameni, folosind ceea ce știi, dă-i drumul, nu mai aștepta. Începe cu un prim pas. Pregătește câteva articole interesante, construiește-ți un site și începe să publici pe blog.

Dacă nu știi despre ce subiecte să scrii în articolele tale, inspiră-te de la alții din nișa ta. Caută modele asemănătoare cu ceea ce vrei tu să faci în afară și inspiră-te. Nu îți fie frică să te inspiri. E normal să mergi pe un drum pe care au mers și alții și au reușit, dar nu copia ci doar inspiră-te.

Analizează în permanență clienții și competiția

Fii atent la feedbackul primit de la clienți pentru că e cea mai bună metodă de a verifica viabilitatea produsului tău.

Fii atent, de asemenea, la ce face competiția. Vezi care este direcția în care își îndreaptă eforturile de promovare, vezi ce produse noi dezvoltă și încearcă să fii cu un pas înaintea lor.

Oferă ceva în plus față de concurenții tăi și succesul este garantat.

După ce ai o afacere online care funcționează, încearcă să o multiplici, poate în altă nișă. Îți va fi mult mai ușor pentru că acum ai experiență și știi cum și în ce fel să acționezi.

Îți doresc mult succes.

Distribuie acest articol și prietenilor tăi și lasă un comentariu mai jos.

Descarca Raportul Gatuit

Raport gratuit îți va arăta pas cu pas cum să creezi să să configurezi un cont Google Analytics

Mulțumim! Urmărește căsuța de email pentru că în curând vei primi materialul promis.