Cum sa scrii un titlu excelent

În acest articol vei afla de ce este important să scrii un titlu care să atragă atenția cititorilor și cum poți să faci asta.

Se spune că 8 din 10 oameni care ajung pe blog citesc titlul articolului și numai 2 din 10 citesc conținutul.

Așadar, titlul unui articol, fie că este un articol pe blog sau în presa scrisă este poate cea mai importantă parte a articolului.

Dacă vei reuși să scrii un titlu captivant, vei avea mult mai multe șanse ca cititorii tăi să citească articolele tale până la sfârșit.

Dacă oamenii vor petrece mai mult timp pe site, acesta va câștiga poziții în rezultatele căutărilor pe Google.

Titlul unui articol trebuie să fie o promisiune pentru cititori, promisiune care să îi asigure că ceea ce vor citi este valoros pentru ei. Bineînțeles că această promisiune trebuie și respectată.

După ce te-ai hotărât despre ce vei scrie în articolul tău, ar trebui să petreci ceva timp pentru conceperea unui titlu captivant, care să arate cititorului ce va putea citi în articol.

Nu te speria dacă vei petrece ceva mai mult timp pentru alegerea titlului și poate că nu vei reuși să găsești nimic interesant. Acest lucru se întâmplă tuturor, chiar și celor cu multă experiență.

Marea legendă a Copywriting-ului, Dave Ogilvy spunea că jumătate din timpul necesar scrierii unui articol ar trebui să fie dedicat titlului.

Tot el spune că a rescris de 104 ori un titlu pentru o reclamă pentru Rolls Royce.

Ar fi bine să înțelegi că nu trebuie să fii frustrat că nu reușești să scrii un titlu excepțional în câteva minute, ci să continui până când reușești.

Unul dintre cele mai bune titluri scrise vreodată este cel al cărții lui Dale Carnegie: „How to win friends and influence people”.

Înainte de a trece mai departe trebuie să știi că un titlul oricât ar fi de intrigant și de spectaculos, nu garantează că va aduce mii de distribuiri și comentarii.

Dacă nu ai o comunitate mare care să te urmărească, articolul tău va rămâne pe blog, necitit de nimeni, pentru ca oamenii nu știu de el.

Acest lucru se poate compensa prin reclama plătită, care va aduce cu siguranță articolul tău în fața ochilor a mii de cititori. Dacă aceștia îl vor considera interesant, îl distribuie și în scurt timp, atât articolul cât și tu veți câștiga vizibilitate.

Scopul tău principal atunci când scrii un articol ar trebui să fie acela de a obține cât mai multe interacțiuni cu el (distribuiri, comentarii, etc). Atâta timp cât articolele tale vor provoca multe interacțiuni, site-ul tău va crește.

În continuare îți voi prezenta câteva idei care te vor ajuta să scrii un titlu captivant pentru fiecare articol.

Cele mai întâlnite titluri sunt titlurile „tutorial” de genul „Cum să ….”.

În general oamenii când intră pe internet cată ceva, așa că această abordare este foarte potrivită pentru scrierea unui titlu de articol.

Cititorii vor înțelege că vor primi un sfat util, iar asta îi va face curioși, și vor începe să citească.

Titlurile descriptive.

Aceste titluri trebuie să îl facă pe cititor să înțeleagă ce va câștiga dacă va citi articolul. Ideal ar fi să sintetizeze în câteva cuvinte informațiile pe care le conține articolul.

Trebuie să-i transmită cititorului că informația pe care el o caută, se găsește în acel articol.

Totodată, titlul trebuie să fie scurt și ușor de înțeles.

Titlurile întrebare.

Punând o întrebare la care cititorii caută răspuns. Astfel ei vor înțelege că răspunsul căutat se află acolo, în articolul tău și vor citi.

Dacă vrei să scrii un titlu întrebare, nu pune întrebări la care se poate răspunde cu Da sau Nu.

Titlurile îndemn.

Aceste titluri îi îndeamnă pe cititori să facă ceva care le poate aduce un beneficiu imediat. De exemplu: „Fă asta acum și vei afla cum să….”.

Titlurile care stârnesc emoție

Emoțiile îi fac pe oameni să reacționeze și au o mare putere de convingere. Există câteva cuvinte care stârnesc emoții, de exemplu: special, remarcabil, magnific, strălucitor, gratuit, etc.

Folosind aceste cuvinte poți să scrii un titlu care să îi facă pe cititori să citească articolul și să interacționeze cu el.

Titlurile listă.

Ai văzut poate de multe ori titluri cum ar fi: „10 motive să …”, sau „Află 12 moduri în care poți să…”.

Aceste titluri trebuie să fie urmate, în cuprinsul articolului de o enumerare de acțiuni sau moduri de a acționa care să îl ajute pe cititor să obțină ceea ce caută.

Dacă ești în pană de idei și nu reușești să găsești titlurile potrivite, poți consulta fișiere „Swipe file” care conțin colecții de machete de titluri.

Se găsesc pe internet, cele mai multe în limba engleză, și pot constitui o bază de pornire pentru a putea să  scrii un titlu deosebit.

Consultă-le, inspiră-te și nu te gândi că lumea va crede că nu ești original. Marketingul și copywrigting-ul se bazează pe formule verificate în timp și care dau rezultate previzibile.

Nu încerca să reinventezi roata. Folosește orice sursă de inspirație pentru a putea să scrii titluri captivante pentru articolele tale.

Îți doresc să scrii articole cu conținut valoros și cu titluri minunate.

Dacă găsești ceva interesant în acest articol, lasă un comentariu mai jos, iar dacă ți-a plăcut distribuie-l și prietenilor tăi.

Descarca Raportul Gatuit

Raport gratuit îți va arăta pas cu pas cum să creezi să să configurezi un cont Google Analytics

Mulțumim! Urmărește căsuța de email pentru că în curând vei primi materialul promis.