articole optimizate

12 întrebări care te ajută să scrii articole optimizate SEO

 

Motoarele de căutare au evoluat foarte mult și s-au adaptat la cerințele celor care caută informații pe internet.

Cei care au încercat să trișeze, folosind tehnici cum ar fi crearea de conținut destinat exclusiv motoarelor de căutare, folosirea cuvintelor cheie în mod excesiv sau cumpărarea de link-uri, se plâng că Google schimbă prea des algoritmii de căutare.

Toate aceste schimbări sunt făcute cu scopul de a oferi celor care caută informații rezultate relevante și utile.

Singura metodă care aduce rezultate pe termen lung și care nu va fi afectată de schimbările de algoritmi ale motoarelor de căutare, este să scrii conținut valoros pentru cititori și să-i faci să petreacă cât mai mult timp pe site-ul tău.

Google clasează articolele care au conținut slab mai jos decât pe cele au conținut de calitate. Asta este o veste bună, atât pentru cei care crează conținut cât și pentru cei care caută informații pe internet.

Articolele de calitate oferă informații utile cititorilor și nu doar vorbărie goală, sau text scris pentru motoarele de căutare, care conține cuvinte cheie în exces.

În continuare găsești câteva întrebări al căror răspuns te va ajuta să scrii articole optimizate, de calitate, apreciate de către cititori și de motoarele de căutare.

1. Are articolul tău conținut tău original?

Conținut original înseamnă ca articolul scris de tine să nu conțină text copiat din alte articole, să nu fie duplicat și să nu fie redundant.

Ce înseamnă conținut copiat, cred că este evident și nu are nevoie de explicații.

Conținutul duplicat poate să apară din mai multe motive:

  • Folosești mai multe subdomenii pentru a diferenția diferite arii de interes pe site-ul tău. De exemplu, dacă pentru un domeniu ipotetic example.com ai ca subdomenii news.example.com și events.example.com și vrei ca un articol să apară pe toate subdomeniile, nu îl posta pe fiecare subdomeniu ci folosește directiva de redirecționare 301.
  • Site-uri afiliate. Din cauza modului în care roboții motoarelor de căutare scanează website-urile, link-urile de pe site-urile afiliaților ar putea fi văzute ca și conținut duplicat. Pentru a evita asta, folosește tag-ul rel=”canonical” pentru a indica motorului de căutare care este articolul original.
  • Conținutul redundant înseamnă să scrii două sau mai multe articole care se referă la aceiași problemă. De exemplu scrii un articol care conține „sfaturi pentru SEO” iar apoi scrii un alt articol care conține „întrebări despre SEO”. Motoarele de căutare vor analiza conținutul, iar dacă vor considera că este redundant, vor declasa articolul tău.

2. Conține articolul tău sfaturi practice sau statistici interesante pentru cititori?

Un articol de calitate trebuie să-i fie util cititorului, să-i ofere sfaturi, statistici sau rezultate ale unor studii care să fie valorase pentru el.

Vezi care sunt problemele cititorilor tăi și încearcă să le oferi soluții practice pentru rezolvarea lor. Află ce caută cel mai des pe internet și oferă-le răspunsuri bine documentate, arată-le cum pot să facă ceva sau învață-i cum pot să rezolve o problemă.

Munca de documentare este foarte importantă atunci când vrei să scrii un articol bun, de aceea trebuie făcută temeinic, pentru a înțelege toate aspectele subiectului ales. Fiind bine documentat poți să intri în profunzimea lucrurilor și să lămurești toate aspectele legate de acel subiect.

3. Subiectul articolului este de interes pentru om sau pentru motorul de căutare?

Scrierea de articole optimizate SEO se face după anumite reguli. Ele trebuie respectate dar nu trebuie folosite în exces. De exemplu, folosirea cuvintelor cheie trebuie făcută cu măsură și în așa fel încât ele să se integreze în conținutul articolului în mod natural.

Când scrii un articol gândește-te la cititori în primul rând și abia apoi la motorul de căutare. Altfel, la sfârșitul zilei vei constata că deși ai avut o mulțime de vizite pe site, numărul celor care au citit articolul și s-au înscris în lista este foarte mic.

Pune întotdeauna pe primul plan întotdeauna interesul cititorului.

4. Ai corectat toate greșelile gramaticale, de ortografie, dezacordurile sau alte erori?

Motoarele de căutare au algoritmi foarte eficienți care pot verifica dacă textele de pe site sunt corecte din punct de vedere gramatical sau conțin greșeli de ortografie. Site-urile al căror conținut este fără greșeli sunt mai bine poziționate în rezultatele căutărilor.

Deci, fii atent atunci când scrii un articol, la acest aspect, iar înainte de a-l publica verifică încă odată ca textul să nu conțină greșeli de ortografie sau gramaticale.

Scrie articolul într-un editor de texte care are funcția de corectare gramaticală activată. Acest lucru te va ajuta foarte mult și va accelera procesul de corectare al articolului.

5. Este bine editat articolul tău?

S-a constatat că articolele bine editate și aranjate în pagină sunt mai bine apreciate atât de către cititori cât și de către motoarele de căutare.

O metodă bună de a crea un articol cu o structură logică corectă și bine aranjat în pagină este următoarea:

  • După ce termini de făcut cercetarea în legătură cu subiectul ales, scrii într-un editor de texte ideile în ordinea în care îți vin în minte.
  • Dezvolți apoi fiecare idee în parte, iar apoi le aranjezi în ordinea în care trebuie să apară în articol.
  • Verifici încă odată ca totul să fie scris corect, iar după ce ai terminat salvezi articolul și îl lași deoparte câteva ore sau până a doua zi.
  • Îl recitești, cu mintea limpede, și revizuiești ceea ce este necesar.
  • O idee bună este să îl dai și altcuiva să îl citească înainte de publicare, pentru că în mod sigur cineva care îl citește pentru dată, îl va vedea într-o alta lumină.
  • Revizuiește și modifica din nou, apoi publică-l.

Vei obține un articol bine scris, bine editat și care va fi ușor de citit și de asimilat de către cititorii tăi.

6. Oferi informații interesante și eficiente?

Conținutul articolului, așa cum spuneam mai înainte, trebuie să-i fie util cititorului, să rezolve o problemă sau sa răspundă la o întrebare a sa. Oferă soluția la o singură problemă sau răspunsul la o singură întrebare, dar fă-o eficient și complet.

Nu încerca sa acoperi într-un singur articol mai multe subiecte, pentru că nu vei reuși să fii coerent și nici nu vei oferi o soluție completă. Fii cât mai specific și mai exact.

Trebuie să ai în minte interesul cititorului și în jurul lui să construiești articole optimizate care să îl ajute să devină mai eficient, mai bine pregătit într-un anumit domeniu sau poate, mai încrezător în forțele proprii.

7. Merită adăugat la lista de marcaje?

Un articol bun este de multe ori adăugat de cititori în lista de marcaje, pentru ca mai târziu să poată fi găsit și recitit. Dacă informațiile din articol sunt valoroase, cititorii îl vor adăuga cu siguranță în lista de marcaje.

Iată patru moduri de abordare pentru a scrie un articol care să merite să fie adăugat în lista de marcaje:

  • O lista suficient de lungă de instrumente sau resurse
  • Un articol de tip: Cum să…” care sa explice în detaliu cum poate fi rezolvată o anumită problemă.
  • Un raport bine documentat despre un anumit eveniment important.
  • O poveste interesantă care are personaje credibile.

Acestea sunt doar niște idei de la care să pornești, dar în funcție de nișa pentru care scrii, poți găsi singur rețeta câștigătoare.

8. Conține reclame, mesaje promoționale sau apeluri la activitate?

E foarte bine să înserezi în articolele tale apeluri la acțiune sau mesaje promoționale care să-i îndemne pe cititori să facă un anumit lucru, dar nu trebuie să exagerezi.

Apelul la activitate cel mai important trebuie să fie situat în primul ecran pe care îl vede cititorul și trebuie să fie bine evidențiat.

Dacă articolul va fi împânzit de reclame colorate la diverse chestii care nu au nicio legătură cu subiectul, cititorul nu se va putea concentra pe ideea articolului și va renunța.

Bannerele publicitare sau reclamele nu ar trebui să fie puse în interiorul articolului, ci în parte de sus, în partea de jos sau în bara laterală într-un spațiu care este destinat reclamelor.

9. Cum ar arăta articolul publicat într-o revistă?

Odată cu apariția fenomenului numit blogging, au apărut o mulțime de oameni care scriu articole, povești sau tutoriale interesante, fără cenzura unor editori sau tipografii și fără a avea nevoie de bugete mari.

Totuși, fără aceasta cenzură, în multe cazuri calitatea lasă de dorit, așa că este nevoie de puțină autocenzură, cu scopul de a publica articole cât mai bune.

Du-te la bibliotecă și ia revistele care îți plac, răsfoiește-le și fii atent la felul cum sunt aranjate articolele în pagină, cum decurge firul poveștii și ce anume face povestea interesantă.

Citește cu atenție articole optimizate scrise de bloggeri consacrați din nișa ta și învață cum să construiești povestea, cum să scrii titlurile, care sunt cuvintele folosite de ei și cu ce scop.

Poți să citești articolul: Cum să scrii un titlu incitant pentru articolul tau pentru a-ți face o idee legat de scrierea unui titlu.

Cu cât vei studia mai multe articole vei descoperi tehnici care să te ajute să scrii articole optimizate și din ce în ce mai bune.

10. Este scurt, inutil și prost scris?

Un articol bun trebuie să intre în profunzimea problemei tratate, să fie amplu și nu să trateze subiectul superficial în doar câteva cuvinte. Specialiștii spun că un articol consistent trebuie sa conțină minim 2000 de cuvinte, dar poate să fie și mai scurt, dacă reușește să trateze subiectul în detaliu.

S-a observat că aproape toate articolele care apar în topul căutărilor pe anumite cuvinte cheie sunt articole lungi.

La început îți va fi poate destul de greu să scrii articole lungi, dar vei vedea că după un timp și după ce vei scrie câteva articole, nu va mai fi o problemă.

Dacă acum începi să scrii primele articole, scrie-le așa cum poți , fără să te cramponezi de ideea că nu sunt suficient de lungi , sau suficient de bine scrise. Toată lumea a început așa. Scrie, scrie și scrie din nou, pentru că astfel te antrenezi, mintea ta se deschide și capeți experiență.

Dacă te vei documenta temeinic și vei trata subiectul ales cu mult interes, nu îți va fi foarte greu să scrii articole lungi, iar efortul tău va fi răsplătit pe deplin.

11. Cât timp și atenție ai acordat articolului?

Un articol bun nu poate fi scris în câteva minute. Este nevoie de mult timp pentru documentare și este nevoie să tratezi subiectul cât mai în detaliu. Algoritmii motoarelor de căutare apreciază articolele lungi și bine documentate.

Datele arată că numai aproximativ 10% din cititori parcurg articolele până la sfârșit, dar chiar și pentru aceștia merită să scrii mult. Aceștia sunt cei interesați de ceea ce scrii și pot să devină clienții tăi pe viitor.

Timpul necesar pentru scrierea unui articol depinde foarte mult de ceea ce tratează articolul. Dacă este vorba despre o știre mondenă lipsită de importanță, probabil că sunt suficiente 100-200 de cuvinte. Dacă scrii un articol prin care încerci să convingi cititorii să cumpere ceva de la tine sau încerci să îi înveți ceva care să îi ajute, atunci poate că 2000 de cuvinte sunt prea puține.

Învață să captezi interesul cititorilor prin calitatea și utilitatea informațiilor oferite, iar cei care trebuie să citească vor citi până la capăt.

12. Este cineva nemulțumit după ce citește articolul?

Asta poate părea o întrebare ciudată, dar dacă articolul tău primește comentarii, chiar și negative, înseamnă că a stârnit interes.

Îndeamnă-ți cititorii să lase comentarii la articolele tale și fii atent la conținutul lor. Răspunde cât mai repede posibil pentru a le arăta că îți pasă și nu ai scris un articol doar ca să fie scris.

Dacă obții comentarii negative vezi ce anume nu a fost pe placul cititorilor și ține cont de părerea lor. Aceste comentarii sunt foarte valoroase și te vor ajuta să te corectezi și să devii „mai pe gustul lor”.

În concluzie, atunci când te gândești să scrii un articol, pornește de la ideea că el trebuie să se adreseze unor oamenii care caută o soluție la o problemă, o cale de rezolvare, o experiență sau un sfat.

Tratează subiectul în amănunt și folosește-te de exemple sau situații concrete. Arată-le cititorilor tăi că ești bine documentat, că știi despre ce vorbești și astfel te vei poziționa în raport cu ei ca un expert.

Prin asta, vei începe să fii urmărit de tot mai mulți oameni interesați de subiect iar site-ul tău va căpăta autoritate și va atrage din ce în ce mai mult trafic din căutări organice.

Tot acest proces se desfășoară pe principiul bulgărelui de zăpadă, crescând din ce în ce mai mult, dar la început este nevoie de efort susținut și răbdare.

Te rog lasă un comentariu mai jos și spune-mi despre ce ai vrea să scriu în articolele următoare.

Descarca Raportul Gatuit

Raport gratuit îți va arăta pas cu pas cum să creezi să să configurezi un cont Google Analytics

Mulțumim! Urmărește căsuța de email pentru că în curând vei primi materialul promis.