Optimizarea SEO a unui site (blog) nu este o treaba atât de dificilă pe cât pare.

Dacă vei urma sfaturile descrise în continuare, îți va lua maxim 30 de minute.

Dacă site-ul tău a fost construit de către o firmă de web design serioasă, această optimizare ar trebui să fie deja făcută.

Totuși, citește în continuare, pentru că după ce vei parcurge întregul articol, vei putea să verifici dacă site-ul tău este optimizat sau nu.

Pentru a face optimizarea site-ului tău, nu trebuie neapărat să ai cunoștințe de programare, ci este suficient să citești cu atenție și să urmezi pașii descriși în articol.

Cele mai importante lucruri pe care trebuie să le faci pentru optimizare SEO a site-ului tău sunt:

  1. Meta tag-urile <title> și <description> care ajută motorul de căutare să indexeze site-ul tău rapid, pe baza unor cuvinte cheie relevante pentru site.
  • Tag-ul <title>. Atunci când cineva face o căutare pe Google, rezultatele căutării apar ca în imaginea de mai jos.Tag-ul Title

Ceea ce este scris în tag-ul <title> apare ca titlu al paginii pe care o întoarce căutarea. Acest tag trebuie să conțină cuvântul cheie pentru care se face optimizarea site-ului. În cazul ilustrat mai jos cuvântul cheie este „site de prezentare”.

Tag-ul <title> se găsește la începutul codului sursă al paginii și are forma <title>Multiseco: Site de prezentare si magazin online</title>.

Pentru a vedea dacă acest tag este completat, trebuie să dai click dreapta pe conținutul paginii, iar în meniul contextual care se deschide dai click pe butonul „Afișează sursa paginii”.

Se va afișa codul sursă al paginii, iar în partea de sus, dacă acest tag este completat, vei găsi un rând de forma celui de mai sus.

  • Meta descrierea este o propoziție scurtă care explică ce face website-ul tău. Această descriere trebuie să fie unică, scurtă și descriptivă. În cazul unui blog, meta descrierea trebuie să existe pentru fiecare articol de pe blog și să conține cuvintele cheie pe baza cărora scrii articolele.

Pentru a înțelege ce este și cum trebuie să arate o meta descriere, am atașat imaginea de mai jos.Meta descriere

În codul sursă al paginii o poți găsi tot în partea de început a paginii și are forma:

<meta name=”description” content=”Construim un site de prezentare sau un magazin online  care va face ca afacerea ta sa creasca prin atragerea de noi clienti din mediul online.”/>

Dacă site-ul este bazat pe WordPress, cea mai bună soluție pentru a face optimizarea SEO este folosirea unor plugin-uri, care ușurează foarte mult acest lucru.

Cele mai cunoscute plugin-uri WordPress pentru SEO sunt Yoast SEO și All in one SEO Pack.

Recomandarea noastră este să folosești Yoast SEO deoarece are o versiune gratuită, are un suport tehnic și o documentație excelentă. Acest modul te ajută nu doar să faci optimizarea SEO a site-ului ci și să scrii un conținut mai bun.

  1. Fișierul Sitemap.xml este, așa cum sugerează și numele, o hartă a website-ului care ajută motoarele de căutare să parcurgă mai eficient structura site-ului și să-i indexeze conținutul mai rapid.

Acest fișier, după este creat trebuie trimis la motoarele de căutare. În cazul motorului de căutare Google acest lucru se poate face cu instrumentul Google Search Console.

Dacă site-ul este bazat pe WordPress și ai instalat modulul Yoast SEO, acest modul te va ajuta să creezi și fișierul sitemap.xml.

  1. Conținut duplicat. Articolele de pe blog și conținutul celorlalte pagini ale website-ului trebuie să fie originale și nu preluate cu copy-paste de pe alte site-uri. Motorul de căutare Google poate depista conținutul duplicat chiar și în cazul în carte ai schimbat ordinea anumitor cuvinte în interiorul frazei sau ai înlocuit anumite cuvinte cu sinonime.

Dacă te inspiri din articole publicate pe alte site-uri, poți să o faci, dar va trebui să extragi doar ideile sau „firul roșu” din ele, și să scrii conținutul folosind cuvintele tale și stilul tău personal.

Dacă vrei să verifici conținutul site-ului tău, există diverse soluții online. Îți recomandăm să folosești Copyscape care are și o versiune gratuită

  1. Redirecționarea 301. Atunci când un utilizator introduce adresa url a site-ului tău o poate face atât sub forma site.com cât și sub forma site.com. Ambele variante se referă la același site. De aceea trebuie ca indiferent de forma introdusă, vizitatorul să ajungă la site-ul tău.

Această redirecționare se poate face editând fișierul htaccess aflat în rădăcina sistemului de fișiere de pe serverul de găzduire, sau utilizând instrumentul Google Search Console.

Recomandăm să folosești cea de a doua variantă pentru că este mai simplă și mai intuitivă.

  1. Indexarea imaginilor. Imaginile conținute pe site-ul tău trebuie să poată fiu indexate de motoarele de căutare.

De aceea trebuie ca titlurile lor să fie cât mai descriptive. Dacă de exemplu folosești o imagine care ilustrează o mașină de Formula 1, atunci titlul imaginii ar putea fi „Masina_de formula_1.jpg” și nu „img1543.jpg”.

Este indicat să fie completate și tag-urile <alt> ale fiecărei imagini. Aceste tag-uri fac ca în cazul în care imaginea nu poate fi afișată de browser, în locul ei să apară textul înscris în tag.

Pentru exemplul de mai sus acest tag ar putea fi de forma: <alt=”Masina rosie de Formula 1”>.

Completarea tag-urilor <alt> ajută de asemenea și la indexarea imaginilor.

Acești 5 pași sunt destul de simplu de implementat și vor avea rezultate foarte bune din punct de vedere al optimizării SEO a site-ului.

Nu te aștepta ca imediat după ce ai făcut aceste optimizări site-ul tău să apară în prima pagină la căutarea cu Google. Acesta este doar un prim pas din strategia de optimizare a unui site, dar este pasul esențial.

Rezultatele vor apare, dar trebuie să ai răbdare, deoarece optimizarea SEO presupune un efort continuu și susținut, pe termen lung.

Descarca Raportul Gatuit

Raport gratuit îți va arăta pas cu pas cum să creezi să să configurezi un cont Google Analytics

Mulțumim! Urmărește căsuța de email pentru că în curând vei primi materialul promis.