Atunci când te decizi să-ți faci un site web, trebuie să știi câteva noțiuni de bază. În cele ce urmează voi încerca să explic unele dintre ele.

1.Nume de domeniu

Conform datelor Internet Live Stats (http://www.internetlivestats.com) la data de 8 aprilie 2015 existau la nivel mondial 926.749.430 de website-uri din care aproximativ 75% sunt active. Aceste site-uri se găsesc instalate pe servere, care pot fi accesate cu ajutorul adresei IP (Internet Protocol) de forma 187.223.089.123. Aceste adrese IP sunt unice pentru fiecare dispozitiv conectat la internet.

Deoarece memorarea și folosirea adreselor IP este greoaie s-a luat decizia ca dispozitivele conectate la internet să fie indicate prin adrese de tipul www.multiseco.ro, acest tip de adresare fiind mult mai ușor de memorat și utilizat de către oameni. Aceste adrese se numesc „nume de domeniu” și corespund unor adrese IP ale calculatoarelor sau serverelor pe care sunt instalate site-urile web.

Aceste „nume de domeniu” sunt unice și sunt formate din două sau mai multe părți care se numesc etichete, separate prin caracterul „.”. De exemplu numele de domeniu multiseco.ro este format două etichete. Eticheta „ro” transmite domeniul de nivel superior (Top Level Domain) iar eticheta „multiseco” este un subdomeniu al domeniului „ro”. Dacă numele de domeniu multiseco.ro are asociată o adresă IP se numește nume de gazdă (Host Name).

TLD (Top Level Domain) pot fi naționale (de exemplu .ro, .hu, etc) și sunt folosite de țări sau teritorii independente sau generice care pot fi folosite de anumite tipuri de organizații (de exemplu: .org, .net, .info etc).

2.Găzduire

Așa cum spuneam mai sus, un site web, pentru a fi funcțional are nevoie de o „gazdă”, adică de un server conectat la Internet, pe care să fie instalat. Pentru ca website-ul să poată fi accesat de cei interesați, serverul trebuie să fie funcțional și conectat la Internet non stop.

Calculatoarele conectate la internet trebuie să fie foarte bine securizate atât împotriva virușilor cât și împotriva atacurilor hackerilor. Cu atât mai mult calculatoarele sau serverele care găzduiesc site-uri web. Internet Live Stats (http://www.internetlivestats.com) afirmă că zilnic sunt atacate cu succes de către hackeri un număr de peste 50.000 de site-uri.

De aceea este indicat ca pentru găzduirea website-ului tău sa apelezi la firme specializate care asigura backup zilnic pentru date, protecție antivirus, mentenanță și alte servicii necesare bunei funcționări a site-ului.

3.Web design

Atunci când te-ai hotărât că vrei un website trebuie să știi ce vrei de fapt de la site-ul tău. Înainte de a lua legătura cu o firmă de web design ar fi bine să știi cui se va adresa site-ul tău și care va fi scopul lui. Se pot căuta pe Internet site-uri ale unor firme care au activități similare cu activitatea firmei tale și poate fi prezentată web designer-ului o listă cu  acele site-uri care crezi că ți s-ar potrivi, pentru ca acesta să-și poată face o idee mai clară despre ceea ce dorești.

Conținutul site-ului trebuie gândit încă din faza de proiectare, de aceea ar fi bine să stabilești o listă de cuvinte cheie care să poată fi folosite în textele viitorului site. Aceste cuvinte trebuie să aibă relevanță pentru activitatea firmei tale, dar și pentru segmentul de piață căruia dorești să te adresezi.

Insistă pe ideea de simplitate și eleganță pentru viitorul tău site, evitând pe cât posibil folosirea animațiilor flash sau a culorilor țipătoare în exces.

Și nu uita, site-ul va fi emblema afacerii tale pe internet.

4.Optimizare

Optimizarea unui web site trebuie să înceapă, așa cum spuneam mai sus,  încă din faza de proiectare, prin alegerea unor cuvinte cheie relevante. Pentru ca site-ul să poată fi prezent pe locuri fruntașe în rezultatele motoarelor de căutare, trebuie să aibă conținut de calitate și actualizat în permanență. Trebuie evitată folosirea în exces a tehnicilor de optimizare, deoarece algoritmii Google care sunt îmbunătățiți tot timpul, vor depista încercările de „supraoptimizare” și vor declasa site-ul („over optimization penality”). Algoritmii actuali Google pot depista folosirea cuvintelor cheie în exces, texte mascate sau ascunse cititorului, link-urile plătite, etc.

Concluzia care rezultă este ca un site trebuie făcut pentru oameni și nu pentru motoarele de căutare.

5.Administrare și mentenanță

Pentru ca site-ul să rămână funcțional, este nevoie de întreținerea lui în permanență. Asta nu înseamnă că trebuie ca cineva să stea în permanență și sa lucreze în spatele site-ului, dar trebuie făcute o serie de operații periodice cum ar fi verificarea funcționalității link-urilor, adăugarea sau modificarea conținutului, optimizarea vitezei de încărcare și multe altele. Aceste lucrări de mentenanță sunt făcute de regula de firma care a realizat site-ul sau de alte firme specializate.

Dacă ai întrebări la care nu găsești răspunsuri, nu ezita să ne contactezi.

Previous article

Descarca Raportul Gatuit

Raport gratuit îți va arăta pas cu pas cum să creezi să să configurezi un cont Google Analytics

Mulțumim! Urmărește căsuța de email pentru că în curând vei primi materialul promis.