Ce este SEO

 

Pentru a afla răspunsul la întrebarea: „Ce este SEO” trebuie să privim puțin în urmă pentru a înțelege cum a apărut optimizarea SEO. Primele motoare de căutare au apărut în anii `90, odată cu creșterea numărului de site-uri și a volumului de informații conținute de acestea. Au apărut ca o necesitate, pentru a-i ajuta pe cei care caută informații să le găsească într-un mod cât mai facil.

Pe măsură ce numărul website-urilor au crescut destul de mult, a apărut nevoia de a găsi o soluție pentru a influența poziția pe care apare un anumit site în urma unei căutări.

Soluția a fost SEO (Search Engine Optimization), adică optimizarea pentru motoarele de căutare.

La data scrierii acestui articol, numărul website-urilor care sunt online depășește 1 miliard, iar numărul căutărilor pe Google este de peste 56.000 de căutări pe secundă (sursa: Internet Live Stat).

Datorită creșterii explozive a numărului de site-uri și al numărului de căutări, motoarele de căutare au dezvoltat algoritmi din ce în ce mai eficienți, orientați spre oferirea de rezultate relevante celor care le caută.

Așadar, ce este SEO?

O definiție ar putea fi următoarea: totalitatea măsurilor întreprinse cu scopul de a câștiga o poziție cât mai bună în rezultatele motoarelor de căutare pentru anumite cuvinte numite „cuvinte cheie”.

Atunci când cineva caută o informație pe internet, va introduce în căsuța de căutare un cuvânt sau o frază care descrie ceea ce dorește să găsească. Motorul de căutare va găsi în baza de date o mulțime de website-uri în al căror conținut există cuvintele căutate.

Rezultatele vor fi ordonate și afișate în funcție de anumite criterii, astfel încât acestea să fie cât mai aproape de ceea ce motorul de căutare crede că utilizatorul dorește să găsească.

Algoritmii motoarelor de căutare moderne țin cont de o mulțime de alți factori în funcție de care fac afișarea: locația geografică a celui care caută, obiceiurile și istoricul căutărilor, dar și de relevanța conținutului website-urilor.

Dacă dorim să facem ca un anumit site să apară pe primele pagini în rezultatele de căutare, este nevoie să îi facem unele optimizări.seo

Optimizarea SEO se face de obicei pe două planuri:

  1. Optimizarea onsite se face cu scopul de a îmbunătăți experiența vizitatorului. Trebuie avute în vedere următoarele acțiuni:
    • Scrierea de conținut relevant și care să conțină cuvintele cheie pe care le-ar putea folosi un utilizator atunci când caută produsul sau serviciul nostru
    • Folosirea cuvintelor cheie în titlu, în subtitluri sau în descrieri.
    • Eliminarea erorilor din codul sursă al paginilor site-ului
    • Îmbunătățirea vitezei de încărcare a paginilor
    • Optimizarea structurii de legături interne (link-uri)
    • Optimizarea imaginilor și folosirea în titlul lor și în atributele ALT a cuvintelor cheie.

Conținutul trebuie scris pentru oameni și nu pentru motoarele de căutare. Cuvintele cheie trebuie folosite în mod natural în text, pentru a evita eventualele penalizări din partea motoarelor de căutare.

Atunci când faci optimizare SEO onpage , trebuie să urmărești ca motorul de căutare să „înțeleagă” despre ce este vorba în site-ul tău.

  1. Optimizarea offpage se face cu scopul de a îmbunătăți relevanța și importanța paginii, aplicând următoarele măsuri:
    • Creșterea numărului și a calității legăturilor externe (pagini care fac referire la site-ul nostru)
    • Creșterea numărului de interacțiuni sociale (like-uri, distribuiri sau comentarii)
    • Creșterea numărului de referiri la conținutul site-ului, dar și calitatea și relevanța surselor care fac aceste referiri.
    • Volumul local și global al căutărilor pe cuvintele cheie vizate.
    • Creșterea timpului pe care utilizatorii îl petrec pe pagină, care se poate face prin scrierea de conținut de calitate.

Toate aceste măsuri trebuie să arate motoarelor de căutare că site-ul tău este credibil și că oferă conținut de calitate.

Rezultatele SEO nu se vor vedea imediat, dar dacă înțelegi ce este SEO vei reuși să obții rezultate sustenabile pe termen lung.

Pentru a obține rezultate rapide au apărut o serie de metode prin care se urmărește manipularea motoarelor de căutare, pentru obținerea de rezultate rapide.

Acestea sunt metodele Black Hat SEO și folosesc tehnici prin care pot păcăli algoritmii motoarelor de căutare: crearea de conținut ascuns vizitatorilor, dar care este indexat de motoarele de căutare, folosirea în exces a cuvintelor cheie sau cumpărarea de link-uri și interacțiuni sociale.

Aceste acțiuni pot avea succes pe termen scurt, dar mai devreme sau mai târziu vor fi descoperite și penalizate de către motoarele de căutare. Există riscul ca website-ul penalizat să fie exclus din rezultatele căutărilor.

O regulă recomandată de motoarele de căutare spune că: proiectarea, promovarea și optimizarea paginilor web ar trebui făcută ca și când motoarele de căutare nu ar exista.

Răspunsul la întrebare este deci simplu: SEO trebuie să urmărească întotdeauna interesul utilizatorului, și ușurința cu care găsește informațiile căutate.

Ce este SEO? Este o combinație între știință și artă.

Știința de a găsi și prioritiza cuvintele cheie după volumul căutărilor, modelarea conținutului în funcție de ele, studierea concurenței cu scopul de a descoperi și adapta anumite tehnici, dar și rezolvarea problemelor de ordin tehnic.

Este, de asemenea arta de a ști să sacrifici poziții temporare în favoarea obținerii de rezultate pe termen lung, atenția la detalii, demnitatea și seriozitatea.

Lasă un comentariu mai jos, iar dacă vrei distribuie acest articol și prietenilor tăi.

Descarca Raportul Gatuit

Raport gratuit îți va arăta pas cu pas cum să creezi să să configurezi un cont Google Analytics

Mulțumim! Urmărește căsuța de email pentru că în curând vei primi materialul promis.