Cum sa faci prima campanie de promovare pe Facebook

Rețeaua de socializare Faceboook are ma i mult de 1,7 miliarde de utilizatori în întreaga lume și 9,6 milioane în România.

Citind aceste cifre cred că îți dai seama care este puterea de penetrare a acestei rețele.

Numai că, din păcate Facebook ajustează tot timpul algoritmul de afișare a postărilor, astfel că în prezent o postare obișnuita ajunge pe peretele a mai puțin de 2% din cei care au dat like.

Dacă vrei să promovezi un eveniment sau să lansezi un produs, cu siguranță nu vei fi mulțumit cu impactul pe care îl pot avea postările organice.

Singura modalitate ca postările tale să ajungă la cât mai mulți oameni, este reclama plătită.

În plus, prin intermediul campaniilor de promovare pe Facebook, poți ajunge exact la acei oameni cărora vrei să li te adresezi.

Așa că avantajele câștigate prin folosirea de reclame pe Facebook, compensează din plin prețul plătit pentru difuzarea acestor reclame.

De unde începi

Înainte de a începe, trebuie să știi care este structura unei campanii Facebook.

Sistemul de creare al unei campanii de promovare pe Facebook cuprinde trei niveluri:

  • Nivelul Campanie (Campaign) – permite stabilirea obiectivului campaniei care va fi asociat tuturor seturilor de reclame pe care le conține.
  • Nivelul Set de Reclame (Ad Set) – cuprinde setările valabile pentru toate reclamele cuprinse în acel set de reclame. Acestea sunt: audiența, destinațiile, bugetul și programul de difuzare.
  • Nivelul Recamă (Ad) – unde se crează anunțul propriuzis.

Așa că, înainte de toate trebuie să stabiliți câteva lucruri esențiale:

– Stabilirea obiectivelor;
– Selectarea criteriilor de targetare a audienței;
– Alegerea destinațiilor de plasare a reclamei;
– Stabilirea unui buget și a programului de rulare a reclamei;
– Crearea propriu-zisă a reclamei și activarea trackingului

Pentru crearea unei campanii poți folosi instrumentul Facebook Ads Manager oferit gratuit de Facebook.

Să le luăm pe rând.

  • Stabilirea obiectivului. Acest pas este foarte important, pentru că în funcție de obiectivul ales Facebook te va ghida pas cu pas în procesul de creare a campaniei.

Pentru a putea stabili obiectivul, gândește-te la subiectul campaniei, mai exact la ce vrei să promovezi. Ar putea fi creșterea numărului de fani pentru o pagină Facebook, promovarea unui website, a unei afaceri, a unui produs sau a unui eveniment.

Campanie de promovare pe Facebook

Așadar, obiectivele, dar și întreg cursul campaniei diferă în funcție de subiectul promovării.

Dacă vrei să promovezi o pagină pentru branding, atunci vei dori sa aduni cât mai mulți fani și să crești expunerea postărilor pentru a fi văzute de cât mai multă lume. Dacă vrei să crești gradul de notorietate a paginii, va trebui sa selectezi o audiență mai largă pentru ca pagina să fie văzută de cât mai multă lume.

Dacă vrei să promovezi un eveniment (vebinar, workshop, etc) va trebui ca atunci când scrii anunțul să subliniezi utilitatea evenimentului pentru a determina cât mai mulți oameni să se înscrie.

Dacă vrei să crești vânzările va trebui să accentuezi existența unor promoții limitate în timp sau existența unui stoc limitat și nu sa faci descrieri ale produselor promovate.

Înainte de a crea orice campanie de promovare pe Facebook trebuie să stabilești o țintă de atins. Aceasta ar trebui să fie una specifică și clară. De exemplu: creșterea numărului de fani cu 50% sau creșterea traficului pe un site cu 25%, etc.

În consola Fcebook Ads Manager fiecare obiectiv este explicat destul de clar. Aceste explicații le poți vedea dacă poziționezi cursorul mouse-ului deasupra semului de întrebare din dreptul fiecărui obiectiv.

Setarea audienței

Dupa ce ai ales obiectivul campaniei vei fi direcționat spre pagina de setare a audienței.

Facebook adună o mulțime de date despre utilizatori, așa că vei putea să direcționezi anunțurile tale foarte precis, către acei oameni care ar putea fi interesați de ele.

Există o serie de criterii dupa care se poate targheta audiență:

  • Localizarea geografică (țară, județ, localitate, cod poștal sau adresă)
  • Vârstă, sex
  • Educație (nivel de studii, domeniile studiate, anul absolvirii)
  • Profesie (industrie, post ocupat, angajator, etc)
  • Alte criterii demografice (etnie, generație, evenimente familiale, tipul relației, stare civilă, structura gospodăriei)
  • Interese – pe domenii și bazate pe numărul de like-uri date anumitor pagini de brand.
  • Tipare de comportament (evenimentele la care a participat, dispozitivele utilizate, rata de adopție a noilor tehnologii, tipul de conținut preferat, etc).

Promovare pe Facebook

Aceste criterii pot fi combinate pentru a obține o audiență foarte specifică la care să se adreseze campania de promovare pe Facebook.

De exemplu: vreau ca anunțul meu să ajungă la persoanele de sex feminin din România, interesate de modă, care locuiesc în ediul urban și care au studii superioare.

Dacă deja ai adunat un număr semnificativ de fani poți promova un anumit produs sau serviciu celor care au dat like paginii ăi prietenilor lor.

Este disponibilă și opțiunea de remarketing, accesibilă din meniul “Audiențe personalizate”.

Este utilă daca vrei să te adresezi celor care au vizitat site-ul tău în trecut, pentru a promova produse sau evenimente noi.

Pentru a putea utiliza opțiunea de remarketing trebuie ca în prealabil să fie instalat instalat și configurat “Pixelul de urmărire al conversiilor”.

Dupa instalarea codului de urmărire, se colecteaza date despre vizitatorii site-ului.

Audiența personalizată este creată pe baza acestor date și se folosește pentru setarea opțiunii de remarketing.

Programarea anunțului

Pasul următor pentru crearea unei campanii de promovare pe Facebook, după crearea audienței este stabilirea destinației anunțului.

Promovare pe Facebook-1

Există 5 destinații posibile pentru afișarea anunțului:

Primele trei sunt pe Facebook și anume: pe fluxuri (Feeds), clip video în Stream, sau în coloana din dreapta.

Celelalte două sunt: pe Instagram și în rețeaua Audience Network.

În funcție de obiectivul ales este posibil ca pentru campania ta să nu fie disponibile toate aceste destinații.

Inițial toate opțiunile disponibile sunt bifate. Dacă vrei să alegi doar anumite destinații trebuie să debifezi acele destinații de afișare care crezi că nu sunt necesare.

Se recomandă să testați care destinații sunt cele mai eficiente și să vă axați pe acelea.

Stabilirea bugetului campaniei

O campanie de promovare pe Facebook are nevoie de un buget. La acest pas, în funcție de obiectivul stabilit poți alege să plătești în regim Cost per Click (CPC), Cost pe Mia de afișări (CPM) sau Cost pe Acțiune sau rezultat (CPA).

De exemplu, dacă obiectivul este creșterea vizibilității brandului vei dori ca anunțul tău să fie văzut de cât mai mulți și vei alege modul de plată CPM.

Dacă urmărești trimiterea de trafic pe site, atunci vei alege modul de plată CPC.

Dacă nu ești sigur ce opțiune să alegi, folosește opțiunea pe care ți-o sugereaza Facebook.

Distribuirea bugetului se poate face în doua moduri:

  • Buget zilnic – stabilești ce sumă sa fie consumată zilnic și perioada în care se desfășoara campania. Reclama se va afișa până la epuizarea bugetului stabilit.
  • Buget total al campaniei – în acest caz este obligatoriu să stabiliți perioada de desfășurare a campaniei.

Campaniile de promovare pe Facebook se bazează pe un sistem de licitații prin care se stabilește suma plătită pentru o unitate (CPC sau CPM).

Această sumă minimă poate fi stabilită în două moduri:

  • Automat – Facebook va ajusta costul pe unitate în mod dinamic în așa fel încât reclama sa ruleze cât mai eficient pentru atingerea obiectivului stabilit.
  • Manual – introduci manual suma maxima pe care vrei sa o plătească sistemul pentru o unitate.

Dacă, de exemplu stabiliți suma maximă de 2 lei, asta nu înseamnă că vei plăti 2 lei pentru fiecare acțiune. Suma maximă licitată nu va putea depăși 2 lei, deci este posibil să pierzi la eficiența reclamei daca stabilești o sumă prea mică.

Facebook vă sugerează suma minimă licitată în căsuța de sub căsuța de licitație.

Campaniile de promovare pe Facebook necesită un buget zilnic minim și acesta depinde de acțiunea urmărită și de unitatea pentru care licitezi.

Sumele pentru bugetul zilnic minim pot fi văzute în tabelul acesta.

Dacă stabiliți bugetul pe campanie, atunci bugetul minim va fi bugetul minim zilnic înmulțit cu numărul de zile în care se desfășoară campania.

Programul de afișare al anunțurilor.

Implicit, anunțul este programat să ruleze constant pe parcursul întregii zile. Poți alege ca anunțul să fie afișat doar în anumite zile sau în anumite intervale orare.

Deasemenea se poate frecvența de afișare a anunțului. Aceasta poate fi constantă (reclama va rula cu aceeși frecvență pe tot parcursul programului) sau accelerată (Facebook va optimiza frecvența de afișare pentru a oține cele mai bune rezultate.

Crearea anunțului

Crearea anunțului pentru campania de promovare pe Facebook este un pas foarte important.

Anunțul trebuie scris în așa fel încât să capteze atenția celor vizați, dar în același timp trebuie să respecte cerințele impuse de Facebook.

Cele mai importante cerințe impuse de Facebook sunt:

  • Titlul nu trebuie să fie mai lung de caractere. Dacă promovezi o pagină Facebook sau o postare, titlul anunțului va fi titlul paginii sau postării și nu va putea fi schimbat. Dacă promovezi un website, vei putea mocifica titlul anunțului.
  • Mesajul trebuie să conțina maxim 90 de caractere așa că va trebui să fii foarte precis în exprimare.
  • Anunțul trebuie sa conțină o imagine reprezentativa pentru ceea ce promovați și în concordanță cu mesajul anunțului. Această imagine trebuie să respecte dimensiunile standard impuse de Facebook și să nu conțină mai mult de 20% din suprafață ocupată de text. Dacă promovezi o postare, imaginea va fi imaginea din cuprinsul acelei postări și nu va putea fi schimbată.

Dimensiunile impuse de Facebook pentru imagini pot fi văzute aici.

Promovare pe Facebook 2

Pașii efectivi pentru crearea anunțului sunt:

  • Alegerea formatului de media care poate fi o imagine, un video, un slideshow format din maxim 10 imagini sau un carusel de imagini.
  • Conectarea paginii de Facebook pentru care faci reclama
  • Introducerea URL-ului unei pagini externe pe care vrei sa o promovezi, dacă este cazul
  • Scrierea titlului și a mesajului anunțului
  • Alegerea unui buton pentru Call to Action care sa apara în reclamă.

Aceștia sunt pașii care trebuie urmați atunci când vrei să începi o campanie de promovare pe Facebook.

Pixelul de urmărire a conversiilor

Pixelul de urmărire este o bucata de cod care trebuie inserată în site-ul pe care vrei să-l promovezi.

Rolul pixelului este de a colecta date despre activitatea vizitatorilor pe site, iar informțiile obținute se vor folosi la setarea audienței pentru remarketing.

Dacă nu te descurci cu instalarea codului pe site, roagă-l pe cel care se ocupă de administrarea lui să te ajute.

Pentru a genera codul pixelului accesează din Facebook Ads Manager meniul Pixel și urmărește pașii indicați de aplicație.

Campaniile de promovare pe Facebook sunt foarte eficiente și pot fi țintite foarte exact spre acele persoane pe care le vizezi.

Costurile de promovare în cazul campaniilor Facebook nu este foarte mare, iar rezultatele obținute vor compensa pe deplin efortul depus și banii cheltuiți.

Descarca Raportul Gatuit

Raport gratuit îți va arăta pas cu pas cum să creezi să să configurezi un cont Google Analytics

Mulțumim! Urmărește căsuța de email pentru că în curând vei primi materialul promis.