În acest articol vei găsi câteva întrebări al căror răspunsuri te vor face să înțelegi mai bine ce anume vrei să obții de la un website. De asemenea, te va ajuta să știi ce trebuie să ceri firmei de web design, atunci când vei începe discuțiile pentru crearea viitorului tău site.

1. Descrie cât mai pe larg cine sunt clienții cărora te adresezi. (Vârstă , sex, venituri, ocupație, preocupări, studii , interese)

În articolul Cum creezi profilul clientului ideal ți-am arătat cum poți să creezi Profilul clientului ideal (Buyer Persona). Dacă deja ai făcut acest lucru atunci poți să treci mai departe și să răspunzi la următoarele întrebări.

Dacă nu, te invit să o faci acum pentru că este foarte important să știi cui te adresezi și cine sunt cei care vor cumpăra produsele tale.

Atunci când se va scrie conținutul viitorului tău website, mesajul lui va trebui adaptat în funcție de nevoile, interesele și dorințele celor ce vor deveni clienții tăi.

De exemplu dacă te vei adresa oamenilor de afaceri va trebui să folosești o abordare diferită decât dacă te vei adresa gospodinelor.

Cel care va ajunge pe site-ul tău va rămâne să vadă ce ai de spus doar dacă i te vei adresa folosind un limbaj pe care să îl înțeleagă și îi vei oferi un conținut care să-i fie folositor sau să îl facă curios.

Aceste informații te vor ajuta și atunci când vei dori să începi o campanie de promovare pe Facebook, Google AdWords, dar chiar și în cazul unor campanii de promovare offline.

Prezentarea generală a publicului

Salvează Articolul

Salvează acest articol în format PDF pentru a putea să-l recitești atunci când vei avea nevoie.

2. Care este scopul pentru care vrei să îți faci un website?

Pentru a putea să răspunzi la această întrebare, ar trebui să te gândești ce problemă vrei să rezolve site-ul tău.

Vrei doar să-ți prezinți produsele sau serviciile sau vrei sa vinzi direct de pe site?

Dacă vrei numai să-ți prezinți produsele sau serviciile, sub ce formă crezi că ar fi mai bine să o faci?

Sub forma unui catalog de produse care sa conțină imagini și caracteristici ale produselor?

Câte imagini ar fi necesare pentru prezentarea fiecărui produs? Este suficient să prezinți numai specificații tehnice sau ar trebui incluse și niște explicații despre cum pot fi folosite produsele, cum se obțin cele mai bune rezultate folosindu-le, etc.

Dacă să vinzi direct de pe site care vor fi metodele de plată, cum se va face livrarea, cum vrei să oferi asistență post-vânzare?

Ar mai trebui să știi cam care este numărul de produse sau servicii prezentate și dacă există fotografii, descrieri sau specificații tehnice ale lor.

Prezentarea generală a publicului

3. Care este prima acțiune pe care vrei să o facă vizitatorii când ajung pe site?

Aici ar trebui să pornești de la întrebarea cum se va desfășura procesul de vânzare. Chiar dacă vinzi exclusiv offline, odată ce ai adus clientul la tine pe site, vei dori să facă o anumită acțiune.

Poate vrei să sune la un număr de telefon, să descarce un catalog de produse sau să completeze un formular de comandă.

Dacă vinzi direct de pe site trebuie să stabilești care sunt pașii pe care trebuie să-i urmeze cumpărătorul până la finalizarea comenzii.

Stabilește cum vrei să-l faci pe client să cumpere mai mult și cum vrei să îl determini să revină. Ce poți să-i oferi pentru a cumpăra de la tine și pe viitor.

Ai putea să-i dai un card de fidelitate sau reduceri la următoarele cumpărături sau ai putea să-i oferi pachete de produse la un preț foarte bun.

Aceste lucruri pot fi puse în practică și după lansarea website-ului, dar asta va însemna pentru tine bani cheltuiți în plus pentru implementare și timp pierdut.

Știind aceste lucruri de la început, le vei putea implementa odată cu realizarea site-ului și vei putea să aplici diferite tehnici de marketing încă de la început.

4. De ce apelează clienții la serviciile unei companii din domeniul tău de activitate?

Gândește-te ce nevoi ale clienților satisfac produsele tale, sau ce probleme le rezolvă. Nu este vorba despre produsele tale în mod special ci despre tipul de produse pe care le vinzi.

De exemplu dacă vinzi centrale termice nu te referi la caracteristicile modelului de centrala termica pe care îl vinzi tu ci la faptul că o centrală termică îți oferă confortul necesar casei tale.

Fii creativ, nu te gândi doar la niște cifre seci, care multor oameni care nu sunt de specialitate nu le spun nimic.

Dacă îi spui unui potențial cumpărător că centrala termică din generația nouă are o putere de 24kW și un consum de gaze de x mc pe oră va trece peste aceste cifre fără sa le dea multă atenție, dar în schimb dacă îi spui că poate încălzi fără probleme o casă cu 4 camere cu un consum de gaze cu 25% mai mic, va înțelege că ceea ce îi oferi merită toată atenția.

Aci, din nou îți va fi de folos profilul clientului ideal, pentru că te va ajuta să vorbești pe limba celor cărora te adresezi.

Toate paginile site-ului

5. Cine sunt primii tăi 10 competitori?

Studiind ceea ce face competiția în materie de marketing online, te va ajuta să înțelegi mai bine care sunt nevoile pieței și cum pot fi ele satisfăcute.

Dacă afacerea ta este una care se derulează într-o locație fizică, într-o anumita zonă sau într-un oraș, probabil că știi foarte bine cine sunt competitorii tăi.

Dar dacă afacerea este una online, atunci cea mai bună metodă de a vedea cine sunt concurenții tăi este să faci o căutare cu Google.

Dacă vei accesa site-urile concurenților tăi vei vedea care sunt ofertele lor, ce promoții sau discount-uri oferă, care sunt prețurile pe care le practică și multe altele.

Dacă competitorii tăi nu au un website, căutând pe Google vei găsi probabil pagini de Facebook ale afacerilor lor. Și acolo poți găsi o mulțime de informații interesante despre afacerile lor.

Chiar dacă ai un magazin offline și deocamdată afacerea ta nu are nicio legătură cu mediul online, această cercetare îți va arăta multe aspecte interesante despre competitorii tăi.

Răspunsul la această întrebare îl va ajuta pe cel care îți va construi website-ul să scrie un conținut care să atragă potențiali clienți și să le arate ca tu ești cel care poate sa rezolve cel mai bine o nevoie care există în piață.

Rata de respingere

6. Cu ce te diferențiezi față de concurență?

Pentru a răspunde la această întrebare trebuie să știi mai întâi ce face concurența. Dacă ai studiat deja website-urile sau paginile de Facebook ale concurenților, probabil ai adunat câteva informații interesante.

Aici ai putea sublinia de exemplu că oferi consultanță gratuită pentru alegerea produsului care este cel mai potrivit pentru client, că livrezi produsele comandate într-un timp foarte scurt sau alte avantaje care te diferențiază de concurență.

7. Ce oferi în plus față de concurență față de concurență?

Găsește ceva ce poți oferi doar tu, iar concurența nu.

Aici te va ajuta foarte mult cercetarea pe care ai făcut-o la punctul 8, pentru că vei ști ce oferă concurența ta și vei putea vedea ce poți tu oferi în plus.

De exemplu garanție extinsă pentru produsele livrate, instalare gratuită, transport gratuit până la locul instalării sau alte lucruri pe care le poți oferi în plus față de ceea ce oferă concurenții tăi.

8. De ce ar cumpăra un client de la tine și nu de la concurență?

Găsește care este cea mai mare frustrare pe care o au clienții atunci când cumpără un produs sau serviciu similar cu al tău.

Ai putea face asta întrebându-i direct pe clienții care cumpără de la tine sau prin intermediul unui sondaj adresat potențialilor tăi clienți.

Gândește-te cum ai putea să-i faci pe cei care vor dori să cumpere de la tine să treacă peste această frustrare.

Dacă vei avea răspunsul la aceste întrebări punerea la punct a detaliilor pentru realizarea website-ului va decurge fără probleme.

Fă o cercetare cât mai amănunțită și răspunde cât mai pe larg la aceste întrebări.

Când vei căuta o firmă de web design care să îți construiască un website, vei ști ce trebuie să ceri.

Lasă un comentariu mai jos, iar dacă ți-a plăcut distribuie acest articol și prietenilor tăi.

Descarca Raportul Gatuit

Raport gratuit îți va arăta pas cu pas cum să creezi să să configurezi un cont Google Analytics

Mulțumim! Urmărește căsuța de email pentru că în curând vei primi materialul promis.